ଭୁବନେଶ୍ୱର,୧୧ ଜୁଲାଇ (ହି.ସ.) - ପଶ୍ଚିମ ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ସ୍ୱରୂପ, ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ ଏବଂ ନୱାପଡ଼ା ରୋଡ୍ ମଧ୍ୟରେ ୧୩୮.୩୨ କିଲୋମିଟର ଦାର୍ଘ୍ୟ ବିଶିଷ୍ଟ ନୂତନ ବ୍ରଡ୍ ଗେଜ୍ (ବିଜି) ରେଳ ଲାଇନ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଦୃଢ ଅଗ୍ରଗତି କରୁଛି। ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶ, ଯାହା ଦକ୍ଷତାର ସହିତ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି। ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ମୋଟ ବେସରକାରି ଜମି ୧୮୫୯.୪୮୮ ଏକର, ୮୫ଟି ଗ୍ରାମରେ ବିସ୍ତୃତ ରହିଛି। ଏଥିମଧ୍ୟରୁ ୭୭ଟି ଗ୍ରାମ ପାଇଁ ଜମି ତାଲିକା ଦାଖଲ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ୪୬ଟି ଗାଁକୁ ଆବର୍ତ୍ତିତ କରି ୧୧୦୬.୪୧୧ ଏକର ଜମି ପାଇଁ ୨୦(ଏ) ଗେଜେଟ୍ ଅଧିସୂଚନା ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଛି।
ପ୍ରଥମ ବ୍ଲକ - ୫ଟି ଗ୍ରାମ: ରୁଙ୍ଗାନିଆ, ସରସରା, ଧାଙ୍ଗେର, ବାଗଡିଆ ଏବଂ ନିଲେଶରରେ ଆବଶ୍ୟକ ଜମି: ୨୬୪.୨୧୬ ଏକର ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଏହାର ଗେଜେଟ୍ ତାରିଖ: ୨୪.୦୨.୨୦୨୫ ରହିଛି। ସେହିପରି ଦ୍ୱିତୀୟ ଏବଂ ତୃତୀୟ ବ୍ଲକ - ୧୨ଟି ଗ୍ରାମ: ବନ୍ଦନବାହାଲ, ବିରମାଲ, ପୋଡାମୁଣ୍ଡା, ନୂଆପାଲି, ପିପିଲିପାଲି, ଡୁମେରପାଲି, କଟାପାଲି, ସରଣ୍ଡାପାଲି, ମାନପୁର, ସମଲାଇପଦର, ବାଉଁଶପୋଲା ଏବଂ ବିଜେପୁରର ଆବଶ୍ୟକ ଜମି ୨୬୨.୭୦୫ ଏକର ରହିଥିବା ବେଳେ ଗେଜେଟ୍ ତାରିଖ ୦୨.୦୭.୨୦୨୫ ରହିଛି। ଚତୁର୍ଥରୁ ଷଷ୍ଠ ବ୍ଲକ - ମାଝିପାଲି-୩୭, ପାରା, ରେଙ୍ଗାଲିପାଲି, ଝିରଲିପାଲି, ବଲଣ୍ଡା, ବାଡିପାଲି, ଭାଟିଗାଁ, କମଳାପଦର, ବୁଢିମାଲ, ପଦମପୁର ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସମେତ ୨୯ଟି ଗ୍ରାମର ଆବଶ୍ୟକ ଜମି: ୫୭୯.୪୯ ଏକର ରହିଥିବା ବେଳେ ଗେଜେଟ୍ ତାରିଖ: ୦୩.୦୭.୨୦୨୫ ରହିଛି।
ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ - ନୱାପଡ଼ା ରୋଡ୍ ବିଜି ରେଳ ଲାଇନକୁ ୧୦ ସେପ୍େଟମ୍ବର ୨୦୨୪ରେ ରେଳ ବୋର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ମଞ୍ଜୁର କରାଯାଇଥିଲା, ଯାହାର ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟ ୨୬୨୧.୯୨ କୋଟି ଟଙ୍କା ଥିଲା। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଆର୍ôଥକ ବ୍ୟୟ ଅଟକଳର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ଯଥା : ସିଭିଲ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ :୨୧୦୭.୩୦ କୋଟି, ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ :୩୦୫.୫୫ କୋଟି, ସିଗନାଲ ଏବଂ ଟେଲିକମ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ୨୦୯.୦୭ କୋଟି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।
ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ମାଗଣାରେ ଜମି ଏବଂ ୩୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଅନୁଦାନ ପ୍ରଦାନ କରି ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ସମର୍ଥନ କରୁଛନ୍ତି। ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ମୋଟ ଜମି ଆବଶ୍ୟକତା ୯୨୪.୬୪ ହେକ୍ଟର, ଯେଉଁଥିରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ: ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଜମି: ୭୫୨.୫୨୪ ହେକ୍ଟର, ସରକାରୀ ଜମି: ୧୨୩.୨୩୩ ହେକ୍ଟର, ଜଙ୍ଗଲ ଜମି: ୪୮.୯୧୩ ହେକ୍ଟର।ବରଗଡ଼ ଏବଂ ନୱାପଡ଼ା ଜିଲ୍ଲା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କୁ ଯଥାକ୍ରମେ ୧୫ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ଏବଂ ୨୯ ନଭେମ୍ବର ୨୦୨୪ ରେ ଜାରି ହୋଇଥିବା ଗେଜେଟ୍ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ମାଧ୍ୟମରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି।
ନୂତନ ରେଳ ଲାଇନ ଏକ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ବ୍ରଡ ଗଜ୍ ଲାଇନ ହେବ, ଯାହା ଝାରସୁଗୁଡ଼ା-ବିଳାସପୁର-ରାୟପୁର ସର୍କିଟକୁ ବାଇପାସ୍ କରି ଏକ ଛୋଟ ଏବଂ କମ୍ ଭିଡ଼ ବିଶିଷ୍ଟ ରୁଟ୍ ପ୍ରଦାନ କରିବ। ଏହା ସମ୍ବଲପୁର-ଝାରସୁଗୁଡ଼ା-ରାୟପୁର ରୁଟ୍ ତୁଳନାରେ ୫୩ କିଲୋମିଟର ଏବଂ ସମ୍ବଲପୁର-ଟିଟିଲାଗଡ଼-ରାୟପୁର ରୁଟ୍ ତୁଳନାରେ ୮୭ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା ଦୂରତା ହ୍ରାସ କରିବ।
ଏହି ସଂଯୋଜନରେ ୧୩ଟି ଷ୍ଟେସନ (୨ଟି ବିଦ୍ୟମାନ ଏବଂ ୧୧ଟି ନୂତନ) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବ, ଯାହା ବିଭିନ୍ନ ଜିଲ୍ଲାରେ ସୁଗମତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବ। ଏହି ରୁଟରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଷ୍ଟେସନଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି ପ ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ (ବିଦ୍ୟମାନ), ସରସରା, ଡୁମେରପାଲି, ବିଜେପୁର, ବାଦିପାଲି, ଧୌରମୁଣ୍ଡା, ପଦମପୁର, ଭଗତପୁର, ମାଝିପାଲି, ପାଇକମାଲ ରୋଡ୍, ବରଟୁଣ୍ଡା, ଅନଲାଜୁବା, ନୂଆପଡ଼ା ରୋଡ୍।
ରାଜ୍ୟ ସରକାର, ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ଏବଂ ଅଂଚଳ ବାସୀଙ୍କ ସକ୍ରିୟ ସହଯୋଗରେ, ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଏହି ଐତିହାସିକ ପ୍ରକଳ୍ପର ସମୟସୀମା ସମାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧ। ଜମିର ସଫଳ ଅଧିଗ୍ରହଣ ଏବଂ ଚାଲୁଥିବା ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ବର୍ଦ୍ଧିତ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣ, ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ ଏବଂ ଅଞ୍ଚଳର ସାମଗ୍ରିକ ସାମାଜିକ-ଆର୍ôଥକ ବିକାଶ ପାଇଁ ପଥ ପ୍ରଶସ୍ତ କରିବ।
........
---------------
ହିନ୍ଦୁସ୍ଥାନ ସମାଚାର / ବନ୍ଦନା