
ଭୁବନେଶ୍ୱର, ୦୪ ଡିସେମ୍ବର (ହି.ସ)- ଉତର ଭାରତର କିଛି ଅଂଚଳ ସହିତ ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥର ଅଧୀନରେ ଥିବା ଅନେକ ସେକ୍ସନ କିମ୍ବା ମାର୍ଗରେ ଘନ କୁହୁଡ଼ି ପରିସ୍ଥିତି ରିପୋର୍ଟ କରାଯିବା ସହିତ, ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ଶୀତ ଋତୁରେ ନିରାପଦ ଏବଂ ସୁଗମ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ବ୍ୟାପକ ପ୍ରସ୍ତୁତି ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ କରିଛି। ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ରାତି ଏବଂ ସକାଳ ସମୟରେ କମ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ଦ୍ୱାରା ଉପୁଜିଥିବା ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ୨୪ ଘଂଟା ନିରୀକ୍ଷଣକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିଛି ଏବଂ ଅତିରିକ୍ତ ମାନବ ସମ୍ବଳ ନିୟୋଜିତ କରିଛି।
କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ ରେଳବାଇ ଏକ ସୁପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ପରିଚାଳନା ପ୍ରୋଟୋକଲ୍ ଅନୁସରଣ କରେ ଏବଂ କୁହୁଡ଼ି ପ୍ରବଣ ମାର୍ଗରେ ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ପୂର୍ବତଟ ରେଳପଥ ଏହାର ପ୍ରୟାସକୁ ଆହୁରି ତୀବ୍ର କରିଛି।
ଘନ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ, ଲୋକୋ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ଦୃଶ୍ୟମାନ ପରିସ୍ଥିତି ଆଧାରରେ ବେଗକୁ କଡାକଡି ଭାବରେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଛି। ସୁରକ୍ଷା ପରାମର୍ଶଦାତା ଏବଂ ରେଳ ଅଧିକାରୀମାନେ ଟ୍ରେନ୍ ପରିଚାଳନା ସମୟରେ ସର୍ବାଧିକ ସତର୍କତା ଅବଲମ୍ବନ କରିବା ପାଇଁ ଚାଲୁଥିବା କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ନିରନ୍ତର ସୂଚନା ଦେଉଛନ୍ତି। ଘନ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ, ଲୋକୋ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ପରିସ୍ଥିତି ଉପରେ ଆଧାର କରି କଠୋର ଭାବରେ ଗତି ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଛି। ସୁରକ୍ଷା ପରାମର୍ଶଦାତା ଏବଂ ରେଳ ଅଧିକାରୀମାନେ ଟ୍ରେନ ପରିଚାଳନା ସମୟରେ ସର୍ବାଧିକ ସତର୍କତା ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ରନିଙ୍ଗ ଷ୍ଟାଫମାନେ ନିରନ୍ତର ସୂଚନା ଦେଉଛନ୍ତି। କମ୍ ଦୃଶ୍ୟମାନତାରେ ସିଗନାଲ ଚିହ୍ନଟ କରିବାରେ ଲୋକୋ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ସହାୟତା କରିବା ପାଇଁ, ଓଏଚଇ ମାଷ୍ଟ, ଲେଭଲ୍ କ୍ରସିଂ ଗେଟ୍ ଏବଂ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଷ୍ଟପ୍ ସିଗନାଲ ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ସ୍ଥାନଗୁଡ଼ିକରେ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଏବଂ ଫ୍ଲୋରୋସେଣ୍ଟ ଷ୍ଟ୍ରିପ୍ ପ୍ରୟୋଗ କରାଯାଇଛି।
କମ୍ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ସମୟରେ ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ, ଲୋକୋ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ଆଗୁଆ ସଙ୍କେତ ଘୋଷଣା ପାଇଁ ଏଫ୍. ଏସ୍. ଡି. (ଫଗ୍ ସେଫ୍ ଡିଭାଇସ୍) ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି । ଏହାସହିତ, ଘନ କୁହୁଡ଼ି ପ୍ରଭାବିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକରେ ଟ୍ରେନ୍ ସିଗ୍ନାଲ୍?କୁ ନିକଟରେ ପହଞ୍ଚିଲେ ଚାପ ଚାଲିତ ବିସ୍ଫୋରଣ ମାଧ୍ୟମରେ ଶବ୍ଦ ସତର୍କତା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଡେଟୋନେଟର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଛି।ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳପଥ ଏହାର ସମସ୍ତ ମଣ୍ଡଳରେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ କୁହୁଡ଼ି ସୁରକ୍ଷା ଉପକରଣ ଉପଲବ୍ଧତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିଛି। ୱାଲ୍େଟୟାର ଡିଭିଜନକୁ ୪୭୧ଟି, ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ ଡିଭିଜନକୁ ୧୨୫ଟି ଏବଂ ସମ୍ବଲପୁର ଡିଭିଜନକୁ ୨୧୦ଟି ଏଫ୍. ଏସ୍. ଡି. ଯୋଗାଇ ଦିଆଯାଇଛି।
ଷ୍ଟେସନ ମ୍ୟାନେଜରମାନଙ୍କୁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ଡିଟୋନେଟର ଯୋଗାଇ ଦିଆଯାଇଛି ଏବଂ ଡେଟୋନେଟର ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ଖରାପ ହୋଇଛି କି ନାହିଁ ତାହା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।
ଟ୍ରେନର ଗାର୍ଡମାନଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ଏବଂ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ ଲୋକୋ-ପାଇଲଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଗତି ସୀମା ଅତିକ୍ରମ ନକରନ୍ତି ତାହା ଦେଖିବା ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଛି। ରାତିରେ କିମ୍ବା ଦିନରେ ଦୃଶ୍ୟମାନତାକୁ ବାଧା ଦେଉଥିବା ଘନ କୁହୁଡ଼ି କିମ୍ବା ଝଡ଼ ତୋଫାନ ପାଣିପାଗ ସମୟରେ, ଅନୁମୋଦିତ ଡିଜାଇନର ଏକ ଲାଲ ଟେଲ୍ ଲ୍ୟାମ୍ପ ଯାହା ଟ୍ରେନର ଶେଷ ସୂଚାଇବା ପାଇଁ ଏକ ଝଲସୁଥିବା ଲାଲ ଆଲୋକ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରେ ଏବଂ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ଶେଷ ଯାନରେ ଡିଭାଇସ୍ ଜଳାଇବା ଉଚିତ। ଗାର୍ଡମାନଙ୍କୁ ଦିନ ସମୟରେ ଏବଂ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ ଫ୍ଲାସର୍ ଲ୍ୟାମ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।
ବ୍ୟସ୍ତ ଲେଭେଲ୍ କ୍ରସିଂରେ ଲିଫ୍ଟିଂ ବ୍ୟାରିଅରଗୁଡ଼ିକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ସଙ୍କେତ ଷ୍ଟ୍ରିପ୍ ସହିତ ସଜାଯିବା। ସେହିପରି, ଟ୍ରେନ୍?ର ପଛ ଭାଗକୁ ଏଲଇଡି ଆଧାରିତ ଫ୍ଲାଶର୍ ଟେଲ୍ ଲାଇଟ୍?ସହିତ ଫ୍ଲାସିଂ ଲାଲ୍ ଟେଲ୍ ଲ୍ୟାମ୍ପ ଏବଂ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ସଙ୍କେତ ଷ୍ଟ୍ରିପ୍ ଯୋଗ କରି ସଜାଯାଇଛି।
ଆହୁରିମଧ୍ୟ, ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳପଥ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଉପଯୁକ୍ତ ତାଲିମ ଏବଂ ତଦାରଖ ସହିତ ନିଯୁକ୍ତ କରି ଶୀତକାଳୀନ ପାଟ୍ରୋଲିଂ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ ପ୍ରଚଳନ କରିଛି। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ବିଳମ୍ବିତ ରାତି ଏବଂ ସକାଳ ସମୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ମଧ୍ୟରାତ୍ରିରୁ ସକାଳ ୭ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ସ୍ଥାନରେ ଅଚାନକ ଯାଞ୍ଚ ଏବଂ ଇଞ୍ଜିନ୍ରୁ ଫୁଟ୍ ପ୍ଲେଟ୍ ନିରୀକ୍ଷଣ କରାଯାଉଛି।
ଯେହେତୁ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ହେଉଛି ସର୍ବୋଚ୍ଚ ପ୍ରାଥମିକତା, ତେଣୁ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ ସତର୍କତା ଅବଲମ୍ବନ କରିବାକୁ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ମାନଙ୍କୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଛି। ଯେତେବେଳେ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ତାଙ୍କ ରାୟରେ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ କୁହୁଡ଼ି କାରଣରୁ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ସୀମିତ, ତାଙ୍କୁ ସେହି ବେଗରେ ଦୌଡ଼ିବାର ଅଧିକାର ଦିଆଯାଇଛି ଯେଉଁଥିରେ ସେ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ ସେ କୌଣସି ବିପଦ ନ ନେଇ ଯେତେବେଳେ ଆବଶ୍ୟକ ହୁଏ ଟ୍ରେନ୍କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ଟ୍ରେନ୍ ଅଟକାଇପାରିବେ । କୌଣସି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଏହି ବେଗ ଘଣ୍ଟାପ୍ରତି ୬୦ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗେଟ୍ମେନ୍ ଏବଂ ରାସ୍ତା ବ୍ୟବହାରକାରୀଙ୍କୁ ଟ୍ରେନ୍ ଆସିବା ବିଷୟରେ ଚେତାବନୀ ଦେବା ପାଇଁ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ମାନଙ୍କୁ ବାରମ୍ବାର ହୁଇସିଲ୍ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।
ଯେହେତୁ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ସର୍ବୋଚ୍ଚ ପ୍ରାଥମିକତା, ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍?ମାନଙ୍କୁ କୁହୁଡ଼ି ସମୟରେ ସତର୍କତା ଅବଲମ୍ବନ କରିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଛି। ଯେତେବେଳେ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ଙ୍କୁ ହୃଦୟଙ୍ଗମ ହେବ ଯେ କୁହୁଡ଼ି ଯୋଗୁଁ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ସୀମିତ, ଏପରି ସ୍ଥଳରେ ପରିସ୍ଥିତି ଅନୁସାରେ ଟ୍ରେନ ର ବେଗକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ଭଳି ବେଗରେ ଦୌଡ଼ିବାକୁ ଅଧିକାର ଦିଆଯାଇଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ସେ ଯେତେବେଳେ ଆବଶ୍ୟକ ହୁଏ ସେତେବେଳେ ଟ୍ରେନକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ଅଟକାଇପାରିବେ। ଏହି ଗତି ଯେକୌଣସି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଘଣ୍ଟାପ୍ରତି ୬୦ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ଙ୍କୁ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗେଟମ୍ୟାନ୍ ଏବଂ ରାସ୍ତା ବ୍ୟବହାରକାରୀଙ୍କୁ ଟ୍ରେନ୍ ଆସିବା ବିଷୟରେ ସତର୍କ କରିବା ପାଇଁ ବାରମ୍ବାର ସିଟି ବଜାଇବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।
---------------
ହିନ୍ଦୁସ୍ଥାନ ସମାଚାର / ବନ୍ଦନା